السبت، 18 ديسمبر 2010

الزبون اشتكانى لصاحبة الصيدلية الجزء التانى

يوميات "الحل"

جاء يوم الجمعة
انا بنزل يوم الجمعة اصبح ولان الصيدلية قدام الجامع فبيبقى فيه شغل بعد صلاة الجمعة
بعد الزحام ماخلص لقيته داخل الصيدلية
كان دكتور الشفت واقف والعمال "دكتور خاص ليوم الجمعة مش بيظهر الا يوم واحد فى الاسبوع
ودخل الزبون مكشر عن انيابه
جريت دخلت جوة فى المخزن ودار الحوار التالى

الزبون"لو سمحت يادكتور "
دكتور الشفت "افندم
الزبون "انا جاى لحضرتك مخصوص لانى عارف انك بتنزل يوم الجمعة بس"
دكتور الشفت انا تحت امرك"
الزبون "والله فى دكتورة من يومين كنت بكملها وبقولها راجعيلى علبه الدوا بكل هدوء ولقيتها اضايقت وقالتلى خذ فلوسك مع انى مكنتش عاوزة اخذ فلوسى وكنت عاوزة علبة تانية لكن هى اصرت وانا مشيت مضايق
يادكتور انا بحب ان الصيدلية وخايف عليها انصحك نصيحة لله يادكتور اختار الناس الى انت بتشغلهم
ودى كدا هطفشلك الناس لولا انى بحب اصيدلية مكنتش جيت اقولك
دكتور الشفت " كان يوم ايه دا ...

وعند هذا القدر لقيت نفسى بضحك وبعدين طلعت برة ووقفت قدامه
"الزبون شاور لدكتور الشقت "بعينه على ان هى دى
دكتور الشفت "شاورله بعينه بردوا وهو يمسك نفسه "هى دى ؟
الزبون شاوله " ايوا
دكتور الشفت "ضخك وخاول يمسك نفسه وماقدرش
الزبون "اخذ دكتور الشفت على جنب وقاله"انا مش بقطع رزق حد .علمها الفت نظرها ان الزبون على حق "
وغادر الصيدلية ومشى وقد شفى غليله

وطبعا فضلت اضحك انا ودكتور الشفت لحد تانى يوم

الغريب فى الامر ان الزبون دا دلوقتى واحد من اهم الزباين الحلويين قوى فى الصيدليه

وطبعا مش هقولكوا هو عرف ازاى ان انا د عبير وعمل ايه لما عرف ؟؟؟؟

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق