السبت، 18 ديسمبر 2010

حمادة تف على الزبونة

يوميات

او ل لقطة "خارجى صباح بجانب الصيدلية

عم ابراهيم البواب " د عبير انا عاوز اطلب منك خدمة
د عبير "اتفضل ياعم ابارهيم
عم ابراهيم البواب "عندى واحد عاوز يشتغل معاكى
د عبير "ماشى ياعم ابراهيم

تانى لقطة "داخلى صيدلية "
"عم ابراهيم داخل ومعاه حمادة "

عم ابراهيم البواب "يادكتورة حمادة اهو "
د عبير "ازيك ياحمادة"

حاضر ياعم ابراهيم انا هشغله "

واشتغل حمادة

ثالت لقطة
داخلى صيدلية دعبير بتتكلم بالتليفون وهى قاعدة على المكتب
د عبير "وهى ببتكلم بالتليفون سمعت دكتورة الشفت بتزعق جامد قوى للواد حمادة

اغلقت السماعة وقلت للدكتورة الشفت
"بتزعقى ليه يادكتزرة "

مافيش حاجة ياد عبير

ترررررررررررررن ترررررررررررن

ردت "صيدلية د عبير السلام عليكم "اه ......ايوا ؟؟؟؟.....اسفه ؟؟.......لا طبعا ....مايصحش طبعا...
امسحيها فى ......حاضر خاضر

واغلقت السماعة

فلت "فيه ايه يادكتورة "
قالت "مافيش يادكتورة "

ترررررررررررررررررن وردت على التليفون

اما انا فدخلت زبونة وقمت اكلم معاها ومشيت بسرعة وسرحت

ومن باب الصيدلية شفت واحدة ست تخينة
واقفة قدام الصيدلية وحواليها بنت شابة وهم الاثنين ماسكين شاب من ايديه بيمنعوه انه يدخل الصيدلية

معرفش مين قالى ايه .بصيت تانى لقيتهم مشيوا

قلت فى عقل بالى ياترى الولد كان ماله مدمن ولابيتعاطى ربنا يهديهم

ترررررررررررررررررررررنررنرررررررررررررررررن

وانقطع حبل افكارى برن التليفون

ردت د كتورة الشفت " اه لا ماقولتلهاش .....حاضر ونادتنى د عبير كلمى تليفون

واخذت السماعة "وقلت الاتى
"اهلا بحضرتك "
طبعا تخت امرك
ايوا ...........ها ... اييييييييييييييييييه .. لاحول ولاقوة الا بالله عمل ايه ؟؟؟؟؟؟؟
لا طبعا لا طبعا ....... الى تامرى بيه ايه الى يرضيكى انا تحت امرك ... انا هقطعه

انا حالا همشيه من الصيدلية
وكانت الزبونة معى على الخط حين
" ياحمادة ياحمادة "
ايوا
" سيب الى ايدك واخرج برة اطلع برة

ايه الى حصل ؟؟؟؟؟
طب ماتخمنوا
واى حد يدخل يسلم على دا السلام لله


حاجة ساقعه بييبس"ايوا بيبس" اما فى الصيدليةة فبنقول

ايوا اسبرينة ...حبايه صداع بنادولايه




يوميات الحل

صباح داخلى
تررررررررررررررررررررررن
دكتورة الشفت "صيدلية د عبير الو
الزبونة"لو سمحتى عاوزة اطلب اوردر
الدكتورة "اامرى حضرتك
الزبونة"عاوزة ابيكوجل -ديسفلاتيل-اقراص فحم
الدكتورة حاضر
الزبونة ميرسى

الدكتورة حضرت الاوردر بسرعة ونادت
"حمادة اطلع الاوردر دا
حمادا "حاضر

اللقطة التانية "خارجى صباح
حمادة بيخبط على باب الشقه
تن تن
فتحت بنت الزبونة الباب لحمادا
ايوا
حماده -الصيدلية
الزبونة -كام
حمادة -12 والباقى اهه

رن جرس التليفون عند الزبونة وفضل يرن كثير
اسرعت بنت الزبونة بغلق الباب ونسيت ان تعطى حمادة بقشيش
تحركت لحظة داخل البيت لتلحق التليفون سمعت والدتها بترد على التليفون

تذكرت انها مااعطيتش خمادة البقشيش
رحعت بسرعة وفتخت الباب علشان تلخق حمادة
"فتحت الباب وكا ن حمادو واقف بيتف على باب الزبونة للاسف التفة جث فى بنت الزبونة
حمادة طلع يحرى ورجع الصيدلية

داخلى صيدلية "الزبونة كلمت دكتورة الشفت واشتكت لها
انا دخلت الصيدلية بعد المكالمة
وبعد قليل جاءنى تليفون
"سمعت د الشفت بتزعق لحمادة"

سالت "انتى بتزعقى لحمادة ليه يادكتورة
الدكتورة "مافيش يادكتور

اللقطة التالته "خارجى شارع
الزبونة وبنتها وابنها امام الصيدلية

الابن "سيبينى ياماما
الام والبنت ماسكين الابن ومنعوه يدخل الصيدلية
نظرت اليهم من دون ان يكون لى اى خلفيه عن الموضوع وتعجبت هو الولد دا مدمن ولاايه ؟الله يكون فى عون الام وربنا يهدى هو لها

اللقطة الرابعة
ترررررررررررررررررررررن
ردت دكتورة الشفت "ايوا
الزبونة"لو سمحتى انتى قلتى للدكتورة عبير عن الموضوع
الدكتورة "للا لسه مقولتيلهاش
الزبونة "ممكن اكلمها لو سمحتى انا ابنى كان جاى يضربه وانا منعته
الدكتورة "حاضر
ونادتنى "تليفون


قلت "السلام عليكم
قالت "حصل وحصل وحصل
قلت لاحول ولاقوة الا بالله لا طبعا عندك حق طب ايه الى يرضيكى
قالت "انا مش بقطع ارزاق بس
قاطعتها "انا بقطع ... كدا هو بيسوء سمعتى انا لانه فى وشى انا شخصيا "
وناديت حمادة وهى معى على التليفون "
وجاء حمادة "اديته حسابه فورى وقلتله "اطلع برة "وطردته فى لحظتها

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق