السبت، 18 ديسمبر 2010

نصاااااااااااااب

يوميات "

لقطة "ليل" داخلى

بعد كام يوم
داخل الزبون للصيدلية يوم الجمعة بردو

"انا كنت واقفة ورا الستاندد وماشافنيش
الزبون لدكتور الشفت " دكتور عيد ازيك
دكتور الشفت "الحمد لله"
"وقال دكتور الشفت لنفسه "ايه عيد دا انا اسمى مش عيد " الراجل دا غريب قوى "وضحك فى نفسه وقال عيد عيد انا يهمنى
الزبون "عملت ايه مع لبدكتورة يادكتور
دكتور الشفت بص ناحيتى وابتسم وقال بتلعثم واضخ "الدكتورة اصلها رحت طالعة من ورا الاستاند علشان يشوفنى
قلت له موجهه له الكلام "ازاى حضرتك "
الزبون "انا اشتكيتك لصاحب الصيدلية ووصيته انه مايقطعش عيشك انا مش بقطع ارزاق
قلت له وانا اغالب نفسى لامنع ضحكى "حضرتك انا د عبير صاحبة الصيدلية "
الزبون غير مصدقا "صاحبة الصيدلية مش الدكتور عيد ونظر لدكتور الشفت
دكتور الشفت هز راسه مبتسما علامة النفى مشيرا لى كانه يقول هى دى د عبير صاحبة الصيدلية
الزبو"اخذ كارت للصيدلية ليتاكد من ان الاسم عبير وليس عيد
ولمل تاكد نظر الى وبدا يبتسم ويتلعثم ويضحك ووضحك د الشفت ووضحكت انا
وفضلنل نضحك كلنا لحد الزبون مااقل وهو يمسح دموعه من الضحك
انا اسف يادكتورة عبير "
ومنذ ذاك اليوم كل مايشوفنى يبتسم ويقولى ازيك يادكتورتنا واى حاجة بيطلبها بنعمل

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق