السبت، 18 ديسمبر 2010

ليه الاوردر بيتاخر ؟؟؟؟

يوميات الحل

داخلى صيدلية

انا واقفة فى بداية السنة الجديدة وكنا بنوزع نتايج راس السنة وكل العمال بيوزعوا

ومشغولين فى التوزيع
محمد وتامر واشرف واسماعيل بيوزعوا نتايج
سيد وربيع ومصطفى للاوردارات

كنت عاملة للعمال اجتماع
-مش معنى انى بوزع نتايج انى اوقع الاوردارات
توزيع نتايج هيزود سرعة الاوردارات لذلك لازم تودوا الاوردر بسرعة جدا
ومش عاوزة تاخير وانا حاطة تلاتة فى الشفت يعنى ان شاء الله تمام

وانتهى الاجتماع
وخرج كل الى بيوزعوا النتايج

وبدا اليوم
تررررررن
الو
الزبون
اوردر
الدكتور بيحضر الاوردر _ربيع اطلع بسرعة
وقبل ان يطلع ربيع يرن التليفون
تررررررررررررن
استنى
الدكتور_ والزبون اوردر
الدكتور يحضر الاوردر
ربيع يطلع بالاوردرين

ترررررن
الدكتور الصيدلية الو
الزبون ميرسى على النتيجة الجميلة دى اوردر

تعال ياسيد اطلع الاوردر
تعال ياسيد فيه waiting
الو ____اوردر
اطلع ياسيد
ويتاخر سيد جدا
ويعود ربيع مسرعا

وتررررن

اطلع ياربيع
خاضر يادكتور

وييجى سيد يتمخطر

اطلع ياسيد
حاضر يادكتور
ويطلع سيد

ويعود ربيع مسرعا
ويتاخر سيد

وهكذا

سيد خذ الاوردرين دول
واحد فى 69___-وواحد فى 70
يعنى الاوردرين جنب الصيدلية جدا المشوار مايخدش بجد سبع دقايق

اتاخر سيد ربع ساعة

التليوفون بيرن
بسرعة ياربيع
انا طالع يادكتور

_ الوا ايوا ياشرف ممكن تسيب التوزيع وتيجى الصيدليةسيد موقع الشغل
_الو خاضر يادكتور

وجاء اشرف
ومضىت ربع ساعة اخرى

وجاءنى تليفون من امى
_ممكن تطلعيلى عاوزاكى ضرورى
-طبعا اتحضيت عليها وجريت على البيت
" اناا ساكنة فى 69

وانا فى طريقى الى البيت بعد نص ساعة من خروج سيد ومعاه اوردرين
وجدته قاعد على الرصيف بيلعب فى الموبيل بتاعه بيمع النغمات ومنهمك لدرجة انه مش شايفنى

وطبعا زعقت فيه اتخض وقال
- انا كنت براجع الباقى اصل الزبون قالى ان الباقى كدا ناقص
-ونظرت الى الاوردرين فى يده وقلت له
_اذا كان الاتنين فى ايديك انت ماطلعتش ولا اوردر لسه
-لا يادكتور انا جيت اطلع البواب قالى انا بمسح و__
- يعنى الزبون قالك الباقى ناقص
-اه قال الباقى
_انت شوفت الزبون فين والبواب قالم ماتطلعش
_واسقط فى يده وسكت

اجرىىىى ياسيد على الاوردرت

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق