السبت، 18 ديسمبر 2010

طلع ايه سر الجبنة الاسطنبولى ياترى ...؟


يوميات الحل

داخلى صباح صيدلية

-هانى
-نعم
انا عاوزة ابعتك السوبر ماركت
-مشى يادكتور
-عاوزة ايه يادكتور
-عاوزة جبنة اسطنبولى وباتون ساليه
-حاضر يادوكتورة

وخرج هانى وعاد بعد قليل
-انا جبت الباتون سالية بس مالقيتش جبنة اسطنبولى
-ليه بس
-على اعموم انا جبتلك جبنة قريش
-انا مش بخبها ياهانى دا جميلة يادكتور
-طيب امرى لله خذ ياهانى
"واعطيته قطعة من الجبنة القريش الباتون ساليه
وهو كان جايب معاه عيش لنفسه قلت كويس

وبعد ايام
هانىى
-عاوزة جبنة اسطنبولى
-وخرج وعاد
-مافيش يدكتور
-طيب خذ ياهانى "واعطيته الجبنة القريش

وبعد ايام

تكررنفس المشهد
عاوزة جبنة اسطنبولى
مافيش يادوكتور
خذ ياهانى الجبنة

فى كل مرة الاحظ ان هانى جايب عيش لنفسه بس مكانتش باخذ بالى انه مش جايب غموس لنفسه واستغربت

والمرة دى

هانى المرة دى هتجيبلى جبنة اسطنبولى ولو مالقيتهاش ماتجيبليش حاجة انا مش عاوزة حاجة غيرها
هانى _حاضر يادكتورة بس خلينى اجيبلك نوع تانى
-قلت لا
وخرج هانى وعاد قائلا
-مافيش يادكتور وجاب لى بردوا جبنة قريش
- انت رحت انهى سوبر ماركت
-الاتنين يادكتور
-بعد دقيقة واحدة

خرجت من الصيدلية متجه الى السوبر ماركت وانا متغربة اازى مايبقاش فيه جبنة اسطنبولى ومافيش سوبر ماركت مافيهوش وليه فجاة كدا بقت الاسطنبولى عزيزة ومش موجودة

-السلام عليكم
-وعليكم السلام يادكتورة
-ليه مافيش اسطبولى
- ازاى مافيش "مين قال مافيش
-اه دا اصل .....اه اوكى انا اسفة"ادينى ب5جنيه سلامو عليكوا

-داخلى صيدلية
هانى
-اشرت له بالجبنة
-قلت "عاوز افهم"
-قال "مش ... انا ..اصل ..بصى حضرتك اصل
- هانى قولى ليه بتقولى لا ليه
-اقولك يادكتورة بس اوعيدينى انك ماتزعقيش
-اوعدك
- قال _اصل انا ببقى عارف انك هتيدنى منها حتة وانا مابحبش الاسطنبولى فلذلك بجيب اللى انا بحبها الى من غير ملح

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق